loading...
ماه عسل
WELLCOME TO OUR SITE

زمین قانون عجیبی دارد، 
هفت میلیارد آدم 
و فقط با یکی از آنها 
احساس تنهایی نمی کنی 
و خدا نکند که آن یک نفر 
تنهایت بگذارد، 
آن وقت حتی با خودت هم 
غریبه می شوی . . .

به وب ماه عسل 98 خوش آمدید


mahasal98 بازدید : 59 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

به کیبورد سیستم تان جان تازه ای ببخشید!

 

چقدر از کیبورد خودتان راضی هستید؟ آیا به درستی کار می کند؟ تمامی این کلیدها در صورتی می توانند مورد استفاده باشند که همگیشان به درستی کار کنند. کافیست یکی از آنها کار نکند دیگر صفحه کلید شما مورد اطمینان نیست و بزودی به کلیدی که کار نمی کند نیاز پیدا خواهید کرد. قبل از آنکه اعصابتان بخاطر مدام فشار دادن کلید خراب، خرد شود، چند نکته زیر را هم امتحان کنید شاید کلید کیبورد سر به راه شد و مدتها در کنارتان بدرستی انجام وظیفه کرد. در این ترفند سعی می کنیم مرحله به مرحله سرویس را به شما آموزش دهیم.


 

mahasal98 بازدید : 118 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

خاموش کردن سریع ویندوزبدون خارج شدن ازبرنامه ها

 


در برخی اوقات سیستم خود را خاموش نمی کنیم و می گذاریم تا به حالت Stand by برود یا خودمان آن را به این حالت می بریم ولی گاهی اوقات بیشتر در کامپیوترهای قابل حمل نیاز به خاموش کردن سیستم داریم درحالی که نمی خواهیم برنامه های باز شده بسته شوند از طرفی سیستم زود خاموش و در زمان روشن کردن زود بالا بیاید، برای این کار نیاز دارید که تمامی سخت افزار های اصلی سیستم خود را به صورت صحیح به ویندوز شناسایی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید سپس باید این خاصیت سریع خاموش شدن را فعال کنید (البته باید حداقل ۵۱۲MB فضای خالی بر روی درایوی که ویندوز را نصب کرده اید داشته باشید) برای فعال کردن، مسیر زیر را دنبال کنید :

Start < Control Panel سپس Power Option را اجرا کنید و به تب Hibernate بروید و گزینه Enable Hibernation را فعال کنید سپس OK را بزنید.

حال اگر به گزینه Turn Off Computer درمنوی Start بروید و کلید Shift را نگه دارید، کلید Standby به Hibernate تبدیل می شود.

زمانی که سیستم را به این صورت خاموش می کنید ویندوز تمامی اطلاعاتی که در Ram سیستم شما وجود دارد را به هارد دیسک شما منتقل می کند و زمان روشن کردن آن ها را به جای خود باز می گرداند درنتیجه سیستم شما بدون از دست دادن اطلاعات سریع خاموش و روشن می شود.

منبع:computer gis.blogfa.com

mahasal98 بازدید : 91 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

چگونگی کنترل سلامت هارد دیسک

 

گاهی اوقات سیستم هنگ می کند و دلیل آن را نمی دانید. برخی موارد هم پیش می آید که کامپیوتر را روشن می کنید اما بالا نمی آید. پیغام Hard disk failure هم که شاید یکی از بدترین اتفاقاتی است کsه ممکن است برای کامپیوتر یا لپ تاپ شما اتفاق بیافتد. و متاسفانه اکثر اوقات بدون هیچ اخطار و پیش زمینه ای به وقوع می پیوندد. حال شما می مانید و یک سیستم از کار افتاده و حجم بسیار زیادی از اطلاعات که بدون وجود همیچ نسخه پشتیبانی از بین رفته اند. راه حل مقابله با این مشکلات چیست؟

پیشنهاد ما این است که همین الان یک سری تست پیشگیرانه بر روی کامپیوترتان انجام دهید تا شرایط فعلی هارد دیسک تان را بسنجید. این کار کمک خوبی برای تصمیم گیری فوری در خصوص نیاز یا عدم نیاز به تهیه یک هارد جایگزین است. لطفا این کار را تبدیل به یک عادت دوره ای مشخص کنید تا هیچ گاه توسط هارد دیسک تان غافلگیر نشوید.

 

قدم اول: هارد دیسک را تست کرده و ایرادات و خطاهای آن را بیابید

همه نسخه های ویندوز برنامه کمکی به نام Chkdsk.exe دارند که می تواند هارد دیسک را کنترل کرده و سکتورهای خراب (Bad Sector) آن را مشخص می کند.

شما برای استفاده از این برنامه دو راه دارید. یکی اینکه آن را از طریق خط فرمان یا Command line راه اندازی کنید. یا اینکه My Computer را باز کرده، بر روی درایوی که می خواهید آن را تست کنید راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید. حال به تب Tools رفته و در باکس Error checking روی دکمه "Check Now" کلیک کنید. اکنون برای تست کامل درایو مورد نظر گزینه "Scan for and attempt recovery of bad sectors" را انتخاب کنید.

 

قدم دوم: صداهای هارد دیسک تان را بشناسید

گاهی اوقات صداهای عجیب و غریبی از درون سیستم تان می شنوید؟ خب، اگر این صداها مربوط به هارد دیسک تان باشند، نشانه خطر جدی به شمار می روند. بهترین کار این است که سریعا کامپیوترتان را خاموش کنید تا هارد دیسک آسیب جدی نبیند.

 

قدم سوم: ایراد ها را قبل از وقوع شان بیابید

برنامه Disk Checkup یک نرم افزار رایگان مانیتور و کنترل هارد دیسک است که مقادیر بسیار زیادی اطلاعات تشخیصی از هاردتان را در اختیارتان می گذارد. البته جزئیات و اطلاعات فنی که این برنامه در اختیارتان می گذارد می تواند یک کاربر حرفه ای و متخصص را هم دچار سر در گمی کند. پس کاری به آنها نداشته باشید و تنها به برنامه اجازه دهید که در پس زمینه ویندوزتان در حال اجرا باشد.

برنامه دائما دمای هارد دیسک، خطاهای خواندن/نوشتن اطلاعات و دیگر موارد را کنترل می کند. و هنگامی که مشکلات هر بخش و کارکرد از هارد به سطح خطر نزدیک شوند، به شما اخطار می دهد. این اخطار می تواند نشانه ای از از کار افتادن قریب الوقوع هارد دیسک تان باشد. خودتان را برای بک آپ گیری و جایگزینی هاردتان آماده کنید.

 

قدم چهارم: هارد دیسک تان را تست کنید.

SeaTools برنامه تشخیصی رایگانی است که هارددیسک را به صورت کامل و صرف نظر از نوع سیستم عامل نصب شده بر روی آن تست می کند. این برنامه را شرکت Seagate تولید کرده است، اما تقریبا با همه انواع و برندهای هارد کار می کند.

برای شروع کار ابتدا باید فایل ISO این برنامه را دانلود کرده و با رایت آن یک سی دی بوت بسازید. حال سیستم تان را از روی این سی دی بوت کنید. با شرایط استفاده موافقت کرده و تست طولانی (full scan) را انتخاب کنید. اگر نقص یا ایرادی در هارد مشاهده شود، برنامه بعد از اتمام کار آنها را لیست می کند.

البته شما می توانید در سایت مربوط به شرکت سازنده هارد دیسک تان برنامه های تست و کنترل ویژه هاردهای همان شرکت را بیابید. این کنترل دوره ای کمک می کند که علاج واقعه قبل وقوع کنید. با دیدن اولین نشانه های خرابی، خودتان را آماده مهاجرت به هارد جدید کنید.

 

البته توجه داشته باشید که هیچ یک از این موارد جایگزینی برای پشتیبان گیری دوره ای و مطمئن اطلاعات تان نیستند. پس همین الان اولین نسخه بک آپ تان را آماده و در جای امنی ذخیره کنید.

منبع:asandownload.com

mahasal98 بازدید : 94 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

علل كاهش سرعت كامپيوتر

 

شايد تاكنون براي شما اين سوال مطرح شده باشد كه علت افت ناگهاني سرعت كامپيوتر و كند كار كردن آن چيست و براي بهبود و يا افزايش سرعت آن مي بايست چه اقدام و يا اقداماتي را انجام داد ؟ پاسخ به سوال فوق متغير بوده و ممكن است دلايل متعددي در اين رابطه وجود داشته باشد . در برخي موارد ممكن است با رعايت برخي نكات ساده در خصوص نحوه نگهداري سيستم مشكل برطرف گردد و در موارد ديگر ممكن است مجبور به ارتقاء سيستم و يا تعويض قطعات مسئله دار گرديم . در ادامه به برخي نكات اوليه به منظور بهبود كارآئي سيستم اشاره مي گردد .

 

 

mahasal98 بازدید : 197 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

چگونگی ایجاد پسورد برای محافظت از پوشه ها

 


آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته باشند؟

برای ایجاد پسوردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلید کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پس وردی نداشته باشید، کاردی ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پس وردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما" این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسک تاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پس وردتان استفاده کنید.

پس از کلیک گزینه yes باید پس ورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create pass word » کلیک کنید و در آخر پنجره پسورد را ببندید.

در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسیکه وارد سیستم شما شود

نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید .

 

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.

فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه «Add a password » کلیک کنید.

و سپس پس ورد خودرا در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.اکنون شما تنها کسی هستید که به فایل های این پوشه دسترسی دارید. پوشه باز می شود و فایل ها نیز دیده می شوند اما شما تنها کسی هستید که می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید.

منبع: computer gis.blogfa.com

mahasal98 بازدید : 61 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

چند ترفند ویندوزی

 


۱) استفاده از history

گاهی اوقات در یک صفحه اینترنتی مطالب خواندنی موجود در سایت خیلی زیاد است و موجب اتلاف زمان می شود، برای جلوگیری از این کار می توان از زمانی که صفحه اینترنتی مورد نظرتان به طور کامل بارگذاری شد آن را بست و زمانی که از اینترنت خارج شدید با زدن دکمه ctrl + h) history) صفحه مورد نظر خود را مشاهده کنید، حتی می توانید تمام سایت های چند روز اخیر و یا چند هفته اخیر را مشاهده کنید.

 

mahasal98 بازدید : 89 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

10 قابليت عجيب فلش USB

 

اگر تا به حال از حافظه‌هاي فلش تنها براي ذخيره سازي اطلاعات و به عنوان يك انبار ديجيتال استفاده مي كرديد، سخت در اشتباهيد. اين ابزار بندانگشتي كاركردهاي مفيد ديگري هم دارند كه نبايد از آنها غفلت كنيد.

اين ابزار، امكانات و توانمندي هاي جالبي دارد كه به برخي از آنها اشاره مي‌كنيم.

 

** اجراي نسخه‌هاي پرتابل برنامه هاي مختلف

حافظه هاي فلش در كنار ذخيره سازي انواع اطلاعات براي اجراي نسخه هاي پرتابل يا قابل حمل برنامه هاي مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هايي كه نياز به نصب ندارند و تنها با يك كليك از روي حافظه هاي فلش اجرا مي شوند.

يكي از انواع اين برنامه ها كه بسيار كاربردي است اوپن آفيس نام دارد. اين برنامه تمامي امكانات برنامه آفيس مايكروسافت را در خود دارد.همچنين نبايد از نسخه هاي پرتابل مرورگرهايي مانند فايرفاكس و تاندربرد غفلت كرد كه به ترتيب براي مرور وب و تبادل ايميل به كار مي روند. وقتي امكانات مجموعه آفيس با اين دو برنامه تركيب شود، بخش اعظم نيازهاي اداري و تجاري هم رفع مي گردد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد برنامه هاي پرتابل قابل نصب بر روي حافظه هاي فلش مي توانيد به آدرس PortableApps.com مراجعه كنيد.

 

** راه‌اندازي سيستم عامل

از حافظه هاي فلش براي راه اندازي يك سيستم عامل كامل با تمامي امكاناتش هم مي توان استفاده كرد. اين كار در مورد سيستم عامل هاي ويندوز و لينوكس بدون مشكل خاصي ممكن است. هر چند امكانات نسخه هاي پرتابل اين سيستم عامل ها تفاوت هايي با نسخه هاي عاديشان دارد. اطلاعات بيشتر در اين زمينه در سايت هاي تخصصي فناوري و با انجام يك جستجوي ساده در دسترس است.

 

** اتصال به شبكه‌هاي بي‌سيم

اگر يك شبكه بي سيم داريد مي توانيد با استفاده از تنظيمات مربوط به شبكه بي سيم در ويندوز پيكربندي مناسب را براي اتصال حافظه فلش خود به اين شبكه انجام دهيد. با اين كار مي توان حافظه فلش را براي اتصال رايانه ها، چاپگرها و ديگر وسايل جانبي به يك شبكه بي سيم مورد استفاده قرار داد.

 

 

mahasal98 بازدید : 118 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

اجرای سریع‏تر برنامه‏ها در ویندوز XP

 

با استفاده از یکی از قابلیت های ویندوز XP میتوانید برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به شکل سریع تر اجرا کنید. به عنوان مثال در نرم افزارهای سنگینی نظیر Photoshop و Corel Draw که باز شدن آنها مقداری طول میکشد، میتوانید این برنامه ها را سریع تر باز کنید.

 

برای این کار:
بر روی Shotcut برنامه مورد نظر راست کلیک کنید، سپس Properties را برگزینید.
سپس به تب Shortcut بروید.
اکنون در قسمت Target به پایان آدرس فایل بروید.
سپس بعد از علامت " پایانی یک Space بزنید و دستور زیر را تایپ کنید:

prefetch:1/

در پایان OK را زده و خارج شوید.

منبع:ترفندستان

mahasal98 بازدید : 150 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

نحوه ذخیره فایل در فرمت‌های مختلف

 

در نگاه اول، تغییر قالب‌بندی یك فایل می‌تواند پیچیده و گیج كننده به نظر برسد. مخصوصاً اگر با كلمات مخفی كه در كادرهای مربوط وجود دارد، آشنایی نداشته باشید. واقعیت آن است كه بر خلاف نگاه اولیه، این كار آن چنان هم پیچیده و سخت نیست. فتوشاپ تقریباً 20 نوع قالب‌بندی مختلف را به یكدیگر تبدیل می‌كند و می‌توانید هر كدام را كه مایلید انتخاب كنید.



mahasal98 بازدید : 147 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7

 


یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند.

در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

 

 

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

 

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics


اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‏شود می‏پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد.

 

 

برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

 

mahasal98 بازدید : 139 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

10روش براي افزايش سرعت فتوشاپ

 

نخستين کاري که پس از نصب فتوشاپ بايد انجام دهيد، اين استکه ازمنوي Edit>preferencesپنجره تنظيمات اصلي برنامه ار باز کرده وآن ها را مطابق دلخواه خود تنظيم کنيد، اما همين نکته ساده يکي از آن مواردي است که اغلب طراحان توجهي به آن نمي کنند. با اين کارمي توانيد کارايي نرم افزار فتوشاپ را بهبودببخشيد.به خصوص اگر از کامپيوترهاي نه چندان قدرتمند استفاده مي کنيد،تغييردادن تنظيمات پيش فرض اين برنامه براي شما بسيار ضروري است.اگر تابه حال اين تنظيمات را تغيير نداده ايد يا اگر مي خواهيد تنظيمات قبلي خودرادوباره بررسي کنيد، در اينجا ده ترفند مهم وکاربردي رابه شما معرفي مي کنيم تاتوسط آن ها سرعت فتوشاپ خودرا افزايش دهيد.



mahasal98 بازدید : 68 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

چگونه نشانگر ماوس را با کيبوردحرکت دهيم؟!

 

اين روزها ماوس يکي از ملزومات هر کامپيوتر حساب مي‌شود و با نبود آن کار با کامپيوتر بسيار سخت و تقريبآ غير ممکن مي‌شود. اينکه مي‌بينيد يک نفر تق تق تق روي صفحه‌ي مشکي‌اي که نوشته هاي سبز دارد دستوراتي تايپ مي‌کند و سيستم دفاعي يک کشور را به هم مي‌ريزد فقط در فيلم ها ممکن است نه در دنياي واقعي!


وارد کنترل پنل شويد و گزينه‌ي Accessibility Options را انتخاب کنيد. (اگر همين حالا هم به ماوس دسترسي نداريد Windows+R را بزنيد و سپس تايپ کنيد Access.cpl)

 

چگونه نشانگر ماوس را با کيبوردحرکت دهيم؟!

 

برگه‌ي Mouse را انتخاب کنيد و گزينه‌ي Use MouseKeys را تيک بزنيد و Ok کنيد حالا مي‌توانيد با دکمه‌هاي Num نشانگر ماوس را حرکت دهيد. شايد لازم باشد Shift و Alt سمت چپ را پايين نگه داريد. (اين مرحله با کيبورد: Ctrl+Tab سپس Space سپس دو بار Tab و در آخر Enter)
سرعت ماوس در حالت پيش فرض خيلي کم است. مي‌توانيد آن را از قسمت Settings بيشتر کنيد.

mahasal98 بازدید : 96 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

چگونه ازشرويروس‌ها خلاص شويم؟

 

همه ما درباره حضور گسترده بدافزارها در دنياي رايانه و اينترنت آگاهي داريم؛ بدافزارها شامل برنامه‌هايي مي‌شوند كه جاسوسي كرده، داده‌ها را تخريب مي‌كنند، به ديسك سخت صدمه مي‌زنند يا اختيار رايانه را در دستان فردي هزاران كيلومتر دورتر از شما قرار مي‌دهند اما چگونه ميتوان از شر آن‌ها خلاص شد؟

 

mahasal98 بازدید : 86 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

مقايسه محتواي دو فايل Word با يکديگر

 


فرض کنيد دو فايل Word در اختيار داريد و مي‏خواهيد بدانيد که محتواي اين دو فايل چه تفاوت‏هايي با يکديگر دارد. اين موضوع زماني کاربرد بيشتري دارد که قصد داريد تفاوت‏هاي نسخه اصلي و يک نسخه اصلاح شده يک متن را دريابيد. به ويژه در کارهاي گروهي اين موضوع بيشتر نياز مي‏شود. جالب است بدانيد در نسخه‏هاي 2007 و 2010 نرم‏افزار Word چنين قابليتي وجود دارد. در اين ترفند قصد داريم به نحوه مقايسه محتواي دو فايل Word با همديگر توسط خود نرم افزار Word بپردازيم.

 


براي اين کار:
ابتدا نرم‏افزار Word (نسخه 2007 يا 2010) را اجرا نماييد.
اکنون در نوار بالاي صفحه به تب Review برويد.
حال در قسمت Compare، بر روي دکمه Compare کليک کرده و مجدد Compare را انتخاب نماييد.
در پنجره باز شده، در قسمت Original document بايستي فايل Word اصلي و در قسمت Revised document نيز فايل اصلاح شده را انتخاب نماييد. براي اين کار بايستي بر روي دکمه پوشه زرد رنگ هر قسمت کليک کرده و فايل را انتخاب کنيد.
با فشردن دکمه More نيز تنظيمات مقايسه نظير آنچه که بايد مقايسه شود و همچنين تنظيمات نمايش تغييرات را مي‏توانيد صورت دهيد.
در پايان با فشردن دکمه OK مقايسه انجام مي‏گيرد و نتيجه ظاهر مي‏شود.
شما مي‏توانيد اين فايل نتيجه تغييرات را نيز به طور مجزا ذخيره نماييد.

 

 

mahasal98 بازدید : 57 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

چطورمی توان سرو صدای کامپیوتررا کم کرد

 

 

کم کردن سر و صدای کامپیوتر میتواند خیلی سخت باشد زیرابیشتر سر و صدای کامپیوتر ناشی از دو قطعه اصلی سیستم یعنی هارد دیسک و فن سیستم می باشد که جزو قطعات حیاتی سیستم هستند و در تمام مدتی که شما با سیستم کار میکنید آنها نیز ناچار به کار کردن هستند اما شما میتونید با کارهای جزیی سیستم خود را کم صدا تر کنید.

 

 

mahasal98 بازدید : 89 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

لغات تخصصي پر کاربرد کامپيوتر

 

 

* Active Desktop : قابليتي از صفحات وب که مي تواند در Desktop شما Upload شود.

 

* Alfa : نسخه اي که بعد از نسخه Beta مي آيد و برنامه کامل و بدون اشکال است و براي کار آماده است.


* ACL (Access Control List) : صفت فايل ها و پوشه ها در سيستم فايلي NTFS. اين صفت تعيين کننده کاربران مجاز يا غير مجاز جهت دسترسي به فايل ها و پوشه ها است.

 

 

mahasal98 بازدید : 63 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

تم هاي مخفي در ويندوز 7

 

يکي از ويژگي‏هاي بارز ويندوز 7 ظاهر زيبا و جذاب آن است. اين ويژگي به کمک تم يا قالب‏هاي موجود در آن شکل مي‏گيرد. در ويندوز 7 به طور پيش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاپ و صداهاي موجود در ويندوز تغيير مي‏کند. اما بايستي بدانيد که در ويندوز 7، علاوه بر تم هاي موجود، 5 تم ديگر نيز به شکل مخفي وجود دارد! در اين ترفند نحوه آشکار‏سازي و انتخاب اين تم‏هاي مخفي را براي شما بازگو خواهيم کرد. اين قالب‏هاي مخفي با محوريت کشورهاي استراليا، کانادا، بريتانيا، ايالات متحده و آفريقاي جنوبي ساخته شده‏اند و شامل تصاوير پشت زمينه‏اي از اين کشورها هستند.

 


بدين منظور:

ابتدا بايستي قابليت مشاهده فايل‏هاي مخفي سيستم را فعال نماييد. در منوي Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنيد. در پنجره Folder Options به تب View برويد و تيک گزينه Hide protected operating system files را برداريد و Yes را انتخاب کنيد. سپس پنجره را OK کنيد.
اکنون وارد Computer شويد.
حال به مسير C:/Windows/Globalization/MCT مراجعه کنيد.
در اين مسير 5 فولدر مشاهده مي‏کنيد. اين 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفي هستند و عبارات 2 حرفي که در نام آنها مشاهده مي‏کنيد مخفف کشورهايي هستند که در بالا نام برديم.
به دلخواه وارد يکي از پوشه ‏ها شويد. سپس به فولدر Theme مراجعه کنيد و بر روي فايل موجود در آن دو بار کليک کنيد.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ويندوز ذخيره شده است.
اين کار را در هر 5 فولدر انجام دهيد.
اکنون در صورتي که بر روي فضاي خالي از صفحه دسکتاپ راست کليک کنيد و Personalize را انتخاب کنيد، در قسمت My Themes اين 5 تم جديد را مشاهده ميکنيد. با کليک بر روي هر کدام تم مورد نظر انتخاب مي‏شود.

mahasal98 بازدید : 86 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

حل مشکلات پیش پا افتاده ی سیستم

 


۱) کامپیوتر را روشن می کنید ولی اتفاقی نمی افتد.
نه چراغی، نه صدایی؛ و نه غژ غژ پره های بادبزن. اولین کاری که باید بکنید، چیست؟ قبل از هر چیز، مطمئن شوید که دو شاخه ی کامپیوترتان را به برق زده اید!

حتی اگر صد درصد اطمینان دارید که دو شاخه ی کامپیوتر را به برق زده اید، بازهم آن را بررسی کنید.
با این فرض که دو شاخه را به برق زده اید، باید این احتمال را بدهید که ممکن است منبع تغذیه ی کامپیوترتان خراب شده باشد. منبع تغذیه ی کامپیوتر، جعبه ای فلزی است که در پشت کامپیوتر و در بالای سایر قطعات قرار گرفته است. این جعبه ی فلزی معمولاً با چهار پیچ در جای خود محکم شده و کابل برق به آن وصل شده است. یک بادبزن هم در پشت این جعبه وجود دارد که هوا را به بیرون می فرستد. یک سری سیم کشی های رنگ به رنگ ازمنبع تغذیه ی کامپیوتر بیرون می آید. در انتهای بعضی از سیم ها فیش های خاصی تعبیه شده است، که به پشت درایو ها، بادبزن، و احتمالاً ادوات دیگر فرو می روند تا برق آن ها را تأمین کرده باشند. این سیم ها یک فیش خاص برای بردمادر نیز دارند. تا وقتی که فیش ها در مادگی مورد نظر فرو روند، هیچ اهمیتی ندارد که چه سیمی به کجا وصل می شود. وقتی قاب کامپیوتر را باز می کنید، این سیم کشی های جورواجور می توانند هر آدمی را بترسانند، امّا اگر خوب آن ها را بررسی کنید، متوجه خواهید شد ترتیبات آن ها چندان هم پیچیده نیست. بهتر است از نحوه ی این اتصالات یادداشت بردارید، و روی فیش ها با یک ماژیک رنگی بنویسید که به کجا متصل شده اند. سیم ها را بیرون کشیده و منبع تغذیه را بردارید. آن را به یک فروشگاه لوازم کامپیوتری ببرید و یک منبع تغذیه با همان میزان وات مصرفی، خریداری نمایید.

 

mahasal98 بازدید : 47 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

از کار انداختن هشدار پر شدن هارددیسک

 

همان طور که میدانید پس از پر شدن بیشتر فضای یک درایو، ویندوز پیامی مبنی بر پر شدن هارددیسک میدهد و از شما میخواهد فضایی از درایو را خالی کنید. این مسئله میتواند زمانی که شما مشغول کاری هستید و برای خالی شدن هارد نمیتوانید کاری کنید بسیار عذاب آور باشد. با استفاده از این ترفند میتوانید این پیغام را غیرفعال کنید.


بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:

 

KEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Policies/Explorer

 

 

در قسمت دیگر پنجره، بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > DWORD Value را انتخاب نمایید.
نام آن را NoLowDiskSpaceChecks را تنظیم نمایید.
سپس بر روی آن دوبار کلیک کرده و در قسمت Value Data عدد 1 را وارد کنید.
حالا OK کرده و از رجیستری خارج شوید.

برای فعال سازی مجدد این هشدار، کافی است به جای عدد 1، مقدار 0 را وارد کنید.

منبع:tarfandestan.com

mahasal98 بازدید : 131 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

ايجاد ‌آيکن نمايش دسکتاپ

 

 

اگر از شيوه جديد نمايش دسکتاپ در ويندوز7 راضي نيستيد و دوست نداريد ماوس را به گوشه صفحه بکشيد تا دسکتاپ را ببينيد، راه‌حل ساده است، کافي است اين ترفند کوچک را دنبال کنيد.

 

mahasal98 بازدید : 64 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

ساخت يک فولدر جادويي در ويندوز7

 

در اين ترفند قصد داريم به معرفي نحوه ساخت يک فولدر با قابليت‏هاي خاص بپردازيم. فولدري که پس از ورود به آن مي‏توانيد به کليه تنظيمات ويندوز در گروه‏بندي‏هاي مختلف دسترسي داشته باشيد. از اين رو اين فولدر را مي‏توانيم يک فولدر جادويي بناميم.

 

بدين منظور:
در هر محلي نظير صفحه دسکتاپ يک فولدر جديد ايجاد کنيد (با استفاده از راست کليک بر روي فضاي خالي و انتخاب New > Folder).
سپس عبارت زير را عيناً Copy کرده و به عنوان نام فولدر قرار دهيد:

 

beytoote.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

 

بر روي فولدر ايجاد شده به نام beytoote دوبار کليک کنيد.
در اين فولدر جادويي مي‏توانيد تمامي تنظيمات ويندوز را در يک مکان در اختيار داشته باشيد.

منبع:Tarfandestan.com

 

mahasal98 بازدید : 94 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

18 قابلیت جالبی که ویندوز7 دارد !

 

 

18 قابلیت جالبی که ویندوز7 دارد !

 

این روزها بسیاری از کاربران در تب و تاب تهیه و نصب ویندوز 7 هستند. تعریف‏ها و نقدهای مختلفی که از ویندوز 7 شده باعث شده است که بسیاری از کاربران که تجربه خوبی از ویندوز ویستا نداشته‏اند به این ویندوز جدید تمایل پیدا کنند. علاوه بر آن آمار کاربرانی که پس از استفاده از این ویندوز از آن اعلام رضایت کردند بالا بوده و این موضوع نوید روزهای خوشی را برای مایکروسافت به ارمغان آورده است. اما در این میان عده‏ای از کاربران هستند که عقیده خاصی را دنبال می‏کنند. آن‏ها معتقدند که ویندوز 7، همان ویندوز ویستا است که توسط مایکروسافت کمی کاربر پسند‏تر شده است. در نتیجه همچنان ویندوز XP را ترجیح می‏دهند. اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد. تفاوت‏های بین ویندوز 7 و ویستا قطعاً چیزی فراتر از یک تغییرات کوچک است. در این ترفند قصد داریم به معرفی 18 قابلیت جالبی بپردازیم که در ویندوز ویستا و سایر ویندوزها از هیچ یک از آن‏ها خبری نبود. قابلیت‏هایی که هر یک به خودی خود یک تغییر جدی محسوب می‏شود.

 

 

mahasal98 بازدید : 122 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

عکس برداري ازپنجره‏هاي ويندوزبا word 2010

 

همان طور که ممکن است بدانيد مدت زماني است که نسخه آزمايشي (بتا) مجموعه نرم افزاري آفيس به نام Office 2010 از سوي شرکت مايکروسافت منتشر شده است. نرم افزارهاي اين مجموعه در حال حاضر در سايت مايکروسافت براي عموم و به طور رايگان جهت دانلود قرار گرفته‏اند. همچنين نسخه نهايي آفيس 2010 طبق اعلام مايکروسافت در نيمه اول سال 2010 به طور رسمي منتشر خواهد شد. در نتيجه از اين پس در وب سايت ما به معرفي ترفندهاي جديد در آفيس 2010 نيز خواهيم پرداخت. يکي از اين ترفندهاي جديد که در نرم افزار Word 2010 نهفته است، قابليت عکس‏برداري از صفحه Word و همچنين عکس‏برداري از ساير پنجره‏هاي باز موجود، مي‏باشد. فرض کنيد قصد داريد از يکي از پنجره‏هاي ويندوز عکس بگيريد و آن را وارد محيط Word کنيد. هم اکنون با استفاده از اين قابليت در Word 2010 از نرم افزارهاي جانبي مخصوص عکس گرفتن از پنجره‏هاي ويندوز بي نياز مي‏شويد و علاوه بر آن سرعت کار شما نيز بيشنر مي‏گردد. در اين ترفند قصد داريم به معرفي اين قابليت جديد Word 2010 و طرز کار آن بپردازيم.

 

بدين منظور:
نرم افزار Word 2010 را اجرا نماييد.
در نوار بالاي صفحه به تب Insert برويد.
در محدوده Illustrations بر روي Screenshot کليک کنيد.
خواهيد ديد که پيش نمايشي از کليه پنجره‏هايي که هم اکنون باز است ظاهر خواهد شد. يکي از اين پنجره‏ها طبعاً خود Word است.
اکنون در صورتي که بر روي پيش نمايش يکي از پنجره‏ها کليک کنيد، از آن پنجره عکس گرفته خواهد شد و تصوير عکس عيناً وارد صفحه Word خواهد شد. سپس با استفاده از ابزارهاي ويرايش تصوير امکان ويرايش عکس گرفته شده وجود دارد.
همچنين در صورتي که بخواهيد تنها از قسمت خاصي از صفحه، عکس بگيريد کافي است پس از کليک بر روي Screenshot بر روي Screen Clipping کليک کنيد. با اين کار ظاهر صفحه شفاف خواهد شد و با استفاده از کليک چپ ماوس مي‏توانيد محدوده مورد نظر که مي‏خواهيد از آن عکس بگيريد را مشخص کنيد. با رها کردن کليد ماوس، عکس گرفته مي‏شود و مستقيماً وارد صفحه Word مي‏گردد.

منبع:tarfandestan.com

mahasal98 بازدید : 273 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

نصب مجدد اینترنت اکسپلورر به سادگی

ممکن است به هر دلیلی قصد نصب مجدد مرورگر IE را داشته باشید. اما نحوه این کار را نمیدانید و یا تنها راه نصب مجدد آن را در نصب مجدد ویندوز جستجو میکنید. در این ترفند قصد داریم ساده ترین روش نصب مجدد IE را به شما بیاموزیم.

 

برای اینکار:
ابتدا CD نصب ویندوز XP را درون CD-Rom قرار دهید.
سپس از منوی Start بر روی Run کلیک کنید.
اکنون دستور زیر را وارد نموده و Enter بزنید (میتوانید آن را Copy و Paste کنید):

 

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\ie.inf

 

یا این دستور:

 

rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 C:\WINDOWS\inf\iereset.inf

 

دقت کنید در دستور فوق به جای درایو C، درایوی که ویندوز در آن نصب است را وارد کنید. به عنوان مثال اگر درایوی که ویندوز در آن نصب است E باشد، قسمت انتهایی دستور E:\WINDOWS\inf\ie.inf و در بعدی E:\WINDOWS\inf\iereset.inf خواهد بود.

mahasal98 بازدید : 52 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

جلوگیری از اجرای Autoplay سی دی ها

 

اگر شما نیز از کاربران ویندوز XP باشید احتمالأ به این موضوع برخورد کرده اید که پس از قرار دادن بعضی از CDها در درون CD-ROM ، برنامه کوچکی به نام Autorun یا Autoplay به شکل اتوماتیک اجرا میشود. ممکن است این موضوع برای شما آزاردهنده باشد. با ترفندی ساده میتوانید Autoplay را در ویندوز XP غیرفعال کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید:

 

Camputer Configuration/Administrative Templates/System

 

حال از قسمت دیگر پنجره گزینه Turn off Autoplay را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده تیک Enabled را زده و OK کنید

منبع:tarfandestan.com

mahasal98 بازدید : 84 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

صداهايي كه از هارد به گوش مي رسد چيست؟

 

فرض كنيد كه در حال كار با كامپيوتر خود هستيد و روي فايلي دابل كليك مي كنيد كه در نتيجه نرم افزار اجرا كننده آن احضار و اجرا مي شود تا آن فايل را براي شما باز كند. اين عمل در بسياري از كامپيوتر ها بين 10 تا 30 ثانيه طول مي كشد. در طول اين مدت صداهاي خفيفي از هارد ديسك خود مي شنويد از صداهايي كه شنيده مي شود به نظر مي رسد كارهايي در حال انجام است اما چه كارهايي؟

 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 264
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 450
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 724
  • بازدید ماه : 450
  • بازدید سال : 11,379
  • بازدید کلی : 82,281
  • تبلیغات



    باکس 24