loading...
ماه عسل
WELLCOME TO OUR SITE

زمین قانون عجیبی دارد، 
هفت میلیارد آدم 
و فقط با یکی از آنها 
احساس تنهایی نمی کنی 
و خدا نکند که آن یک نفر 
تنهایت بگذارد، 
آن وقت حتی با خودت هم 
غریبه می شوی . . .

به وب ماه عسل 98 خوش آمدید


mahasal98 بازدید : 118 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

خاموش کردن سریع ویندوزبدون خارج شدن ازبرنامه ها

 


در برخی اوقات سیستم خود را خاموش نمی کنیم و می گذاریم تا به حالت Stand by برود یا خودمان آن را به این حالت می بریم ولی گاهی اوقات بیشتر در کامپیوترهای قابل حمل نیاز به خاموش کردن سیستم داریم درحالی که نمی خواهیم برنامه های باز شده بسته شوند از طرفی سیستم زود خاموش و در زمان روشن کردن زود بالا بیاید، برای این کار نیاز دارید که تمامی سخت افزار های اصلی سیستم خود را به صورت صحیح به ویندوز شناسایی کنید تا با مشکلی مواجه نشوید سپس باید این خاصیت سریع خاموش شدن را فعال کنید (البته باید حداقل ۵۱۲MB فضای خالی بر روی درایوی که ویندوز را نصب کرده اید داشته باشید) برای فعال کردن، مسیر زیر را دنبال کنید :

Start < Control Panel سپس Power Option را اجرا کنید و به تب Hibernate بروید و گزینه Enable Hibernation را فعال کنید سپس OK را بزنید.

حال اگر به گزینه Turn Off Computer درمنوی Start بروید و کلید Shift را نگه دارید، کلید Standby به Hibernate تبدیل می شود.

زمانی که سیستم را به این صورت خاموش می کنید ویندوز تمامی اطلاعاتی که در Ram سیستم شما وجود دارد را به هارد دیسک شما منتقل می کند و زمان روشن کردن آن ها را به جای خود باز می گرداند درنتیجه سیستم شما بدون از دست دادن اطلاعات سریع خاموش و روشن می شود.

منبع:computer gis.blogfa.com

mahasal98 بازدید : 91 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

چگونگی کنترل سلامت هارد دیسک

 

گاهی اوقات سیستم هنگ می کند و دلیل آن را نمی دانید. برخی موارد هم پیش می آید که کامپیوتر را روشن می کنید اما بالا نمی آید. پیغام Hard disk failure هم که شاید یکی از بدترین اتفاقاتی است کsه ممکن است برای کامپیوتر یا لپ تاپ شما اتفاق بیافتد. و متاسفانه اکثر اوقات بدون هیچ اخطار و پیش زمینه ای به وقوع می پیوندد. حال شما می مانید و یک سیستم از کار افتاده و حجم بسیار زیادی از اطلاعات که بدون وجود همیچ نسخه پشتیبانی از بین رفته اند. راه حل مقابله با این مشکلات چیست؟

پیشنهاد ما این است که همین الان یک سری تست پیشگیرانه بر روی کامپیوترتان انجام دهید تا شرایط فعلی هارد دیسک تان را بسنجید. این کار کمک خوبی برای تصمیم گیری فوری در خصوص نیاز یا عدم نیاز به تهیه یک هارد جایگزین است. لطفا این کار را تبدیل به یک عادت دوره ای مشخص کنید تا هیچ گاه توسط هارد دیسک تان غافلگیر نشوید.

 

قدم اول: هارد دیسک را تست کرده و ایرادات و خطاهای آن را بیابید

همه نسخه های ویندوز برنامه کمکی به نام Chkdsk.exe دارند که می تواند هارد دیسک را کنترل کرده و سکتورهای خراب (Bad Sector) آن را مشخص می کند.

شما برای استفاده از این برنامه دو راه دارید. یکی اینکه آن را از طریق خط فرمان یا Command line راه اندازی کنید. یا اینکه My Computer را باز کرده، بر روی درایوی که می خواهید آن را تست کنید راست کلیک نموده و گزینه Properties را انتخاب کنید. حال به تب Tools رفته و در باکس Error checking روی دکمه "Check Now" کلیک کنید. اکنون برای تست کامل درایو مورد نظر گزینه "Scan for and attempt recovery of bad sectors" را انتخاب کنید.

 

قدم دوم: صداهای هارد دیسک تان را بشناسید

گاهی اوقات صداهای عجیب و غریبی از درون سیستم تان می شنوید؟ خب، اگر این صداها مربوط به هارد دیسک تان باشند، نشانه خطر جدی به شمار می روند. بهترین کار این است که سریعا کامپیوترتان را خاموش کنید تا هارد دیسک آسیب جدی نبیند.

 

قدم سوم: ایراد ها را قبل از وقوع شان بیابید

برنامه Disk Checkup یک نرم افزار رایگان مانیتور و کنترل هارد دیسک است که مقادیر بسیار زیادی اطلاعات تشخیصی از هاردتان را در اختیارتان می گذارد. البته جزئیات و اطلاعات فنی که این برنامه در اختیارتان می گذارد می تواند یک کاربر حرفه ای و متخصص را هم دچار سر در گمی کند. پس کاری به آنها نداشته باشید و تنها به برنامه اجازه دهید که در پس زمینه ویندوزتان در حال اجرا باشد.

برنامه دائما دمای هارد دیسک، خطاهای خواندن/نوشتن اطلاعات و دیگر موارد را کنترل می کند. و هنگامی که مشکلات هر بخش و کارکرد از هارد به سطح خطر نزدیک شوند، به شما اخطار می دهد. این اخطار می تواند نشانه ای از از کار افتادن قریب الوقوع هارد دیسک تان باشد. خودتان را برای بک آپ گیری و جایگزینی هاردتان آماده کنید.

 

قدم چهارم: هارد دیسک تان را تست کنید.

SeaTools برنامه تشخیصی رایگانی است که هارددیسک را به صورت کامل و صرف نظر از نوع سیستم عامل نصب شده بر روی آن تست می کند. این برنامه را شرکت Seagate تولید کرده است، اما تقریبا با همه انواع و برندهای هارد کار می کند.

برای شروع کار ابتدا باید فایل ISO این برنامه را دانلود کرده و با رایت آن یک سی دی بوت بسازید. حال سیستم تان را از روی این سی دی بوت کنید. با شرایط استفاده موافقت کرده و تست طولانی (full scan) را انتخاب کنید. اگر نقص یا ایرادی در هارد مشاهده شود، برنامه بعد از اتمام کار آنها را لیست می کند.

البته شما می توانید در سایت مربوط به شرکت سازنده هارد دیسک تان برنامه های تست و کنترل ویژه هاردهای همان شرکت را بیابید. این کنترل دوره ای کمک می کند که علاج واقعه قبل وقوع کنید. با دیدن اولین نشانه های خرابی، خودتان را آماده مهاجرت به هارد جدید کنید.

 

البته توجه داشته باشید که هیچ یک از این موارد جایگزینی برای پشتیبان گیری دوره ای و مطمئن اطلاعات تان نیستند. پس همین الان اولین نسخه بک آپ تان را آماده و در جای امنی ذخیره کنید.

منبع:asandownload.com

mahasal98 بازدید : 94 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

علل كاهش سرعت كامپيوتر

 

شايد تاكنون براي شما اين سوال مطرح شده باشد كه علت افت ناگهاني سرعت كامپيوتر و كند كار كردن آن چيست و براي بهبود و يا افزايش سرعت آن مي بايست چه اقدام و يا اقداماتي را انجام داد ؟ پاسخ به سوال فوق متغير بوده و ممكن است دلايل متعددي در اين رابطه وجود داشته باشد . در برخي موارد ممكن است با رعايت برخي نكات ساده در خصوص نحوه نگهداري سيستم مشكل برطرف گردد و در موارد ديگر ممكن است مجبور به ارتقاء سيستم و يا تعويض قطعات مسئله دار گرديم . در ادامه به برخي نكات اوليه به منظور بهبود كارآئي سيستم اشاره مي گردد .

 

 

mahasal98 بازدید : 197 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

چگونگی ایجاد پسورد برای محافظت از پوشه ها

 


آیا شما به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می کنید و می خواهید پوشه هایتان امنیت بیشتری داشته باشند؟

برای ایجاد پسوردی که از پوشه ها محافظت می کند دو روش وجود دارد.

روش اول: اگر شما برای نام کاربری خود پس ورد دارید می توانید از این پس ورد برای محافظت از پوشه های خود استفاده کنید. اما در غیر این صورت روش زیر را دنبال کنید: روی پوشه ای که می خواهید محرمانه بماند راست کلیک کرده و گزینه ی Properties را انتخاب کنید (یا کلید های Alt و دابل کلیک را به طور همزمان فشار دهید.) سپس روی کلید sharing کلید کرده و گزینه «Make this folder private »را تیک دار کنید . و در آخر کلید Apply را بزنید. اگر شما برای نام کاربری خود پس وردی نداشته باشید، کاردی ظاهر می شود که از شما سوال می کند آیا می خواهید پس وردی بسازید ؟ اگر می خواهید پوشه را محرمانه کنید باید حتما" این کار را انجام دهید بنابراین روی گزینه yes کلیک کنید . از این پس برای ورود به دسک تاپ کامپیوتر و استفاده از آن باید از پس وردتان استفاده کنید.

پس از کلیک گزینه yes باید پس ورد خود را تایپ کنید و سپس آنها را تصدیق کنید. سپس روی دکمه «create pass word » کلیک کنید و در آخر پنجره پسورد را ببندید.

در آخر کلید ok پنجره propertiest را بزنید. اکنون هر کسیکه وارد سیستم شما شود

نمی تواند بدون اطلاع از پسورد شما به آن فایل دسترسی پیدا کنید .

 

روش دوم: اگر پوشه مورد نظر به صورت zip یا فشرده است شما می توانید یک پسورد منحصر به فرد به آن بدهید.

فقط کافیست روی پوشه زیپ شده دابل کلیک کنید و وقتی پوشه باز شد از منوی بالا گزینه file رفته روی گزنیه «Add a password » کلیک کنید.

و سپس پس ورد خودرا در پنجره ظاهر شده تایپ کنید.اکنون شما تنها کسی هستید که به فایل های این پوشه دسترسی دارید. پوشه باز می شود و فایل ها نیز دیده می شوند اما شما تنها کسی هستید که می توانید به فایل ها دسترسی داشته باشید.

منبع: computer gis.blogfa.com

mahasal98 بازدید : 118 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

اجرای سریع‏تر برنامه‏ها در ویندوز XP

 

با استفاده از یکی از قابلیت های ویندوز XP میتوانید برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود را به شکل سریع تر اجرا کنید. به عنوان مثال در نرم افزارهای سنگینی نظیر Photoshop و Corel Draw که باز شدن آنها مقداری طول میکشد، میتوانید این برنامه ها را سریع تر باز کنید.

 

برای این کار:
بر روی Shotcut برنامه مورد نظر راست کلیک کنید، سپس Properties را برگزینید.
سپس به تب Shortcut بروید.
اکنون در قسمت Target به پایان آدرس فایل بروید.
سپس بعد از علامت " پایانی یک Space بزنید و دستور زیر را تایپ کنید:

prefetch:1/

در پایان OK را زده و خارج شوید.

منبع:ترفندستان

mahasal98 بازدید : 662 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

تبدیل مترجم گوگل به یک اجراکننده بیت‌باکس!

 

واژه «بیت‌باکس»‌ (Beatbox) به اجرای موسیقی توسط دهان و بدون استفاده از آلات موسیقی گفته می‌شود (دانلود نمونه‌ای از اجرای یک بیت‌باکس). از طرفی دیگر شما با مترجم گوگل که توانایی ترجمه اکثر زبان‌های زنده دنیا به یکدیگر -از جمله فارسی- را دارد نیز آشنا هستید. مترجم گوگل علاوه بر امکان ترجمه،‌ امکان تلفظ واژگان برای برخی زبان‌ها را نیز امکان‌پذیر کرده است. در این ترفند جالب، قصد داریم به معرفی روشی بپردازیم که با استفاده از آن می‌توانید مترجم گوگل را به یک اجراکننده بیت‌باکس تبدیل کنید!

 

بدین منظور:
وارد مترجم گوگل به آدرس http://translate.google.com شوید.
اکنون هر دو زبان مبدأ‌ و مقصد را بر روی German تنظیم کنید.
حالا عبارت زیر را Copy کرده و در قسمت مخصوص ترجمه واژگان Paste کنید:

 

pv zk pv pv zk pv zk kz zk pv pv pv zk pv zk zk pzk pzk pvzkpkzvpvzk kkkkkk bsch


اکنون خواهید دید به جای دکمه Listen، دکمه Beatbox به چشم می‌خورد. با کلیک بر روی دکمه Beatbox شاهد اجرای یک بیت‌باکس خواهید بود!

به جای عبارت قبلی، می‌توانید عبارات زیر را نیز آزمایش کنید که هر یک بیت‌باکس های متفاوت و جالب دیگری را برای‌تان اجرا خواهد کرد:

 

pvk pvk pv pv zkh bsch zk pv bsch pzkbsch pvzkpkzvpvzk kkkkkk pv zkh bsch zk pv bsch pzkbsch pv pvk
ttchtt kkkkk, bsch. ttchtt kkkkk, bsch. ttchtt kkkkk, ttchtt kkkkk, ttchtt kkkkk, bsch.
st pv st pv pv zz zz tsk zzh, st pv bvvv bvvvvrk tsk pv tsk pv zk pv tsk pv zk pv tsk pv zk bvpsk tz

 

اما شما خودتان نیز می‌توانید چنین بیت‌باکس‌هایی بسازید! بدین صورت که، هر یک از نُت‌های زیر یک صدا تولید خواهند کرد که با کنار هم قرار دادن آن‌ها می‌توانید به یک ریتم ‌برسید:

zk bschkpv bk tk vk kt kttp krp pv th thp ds


علامتهای . و , نیز باعث ایجاد درنگ‌های کوتاه و بلند بین نُت‌ها خواهد شد.

جالب است بدانید شما می‌توانید در سایت http://googlebeatbox.tumblr.com انواع بیت‌باکس‌های ساخته شده توسط کاربران مختلف را مشاهده کنید و بیت‌باکس های خود را که به وسیله مترجم گوگل ساخته‌اید،‌ به اشتراک بگذارید

منبع:tarfandestan.com

mahasal98 بازدید : 147 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز ویستا و 7

 


یکی از مشکلات شایع در سیستم‏های تحت ویندوز، کند بودن سرعت بالا آمدن و راه‏اندازی آن است. به طوری که پس از روشن کردن سیستم، زمان زیادی صرف ورود به ویندوز و بارگذاری کامل صفحه دسکتاپ می‏شود. این موضوع در کامپیوترهای قدیمی و سیستم‏هایی که دارای نرم‏افزارهای نصب شده زیادی هستند بیشتر به چشم می‏خورد. بسیاری از کاربران برای حل این مشکل از طریق تنظیمات msconfig به خالی کردن برنامه‏های اجرا شده در Startup میپردازند. این راه مفید است اما همواره نمی‏تواند کافی باشد. در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید و با این مشکل روبرو هستید، بایستی بدانید در این دو ویندوز قابلیتی به نام Windows Boot Performance Diagnostics نفهته است که بسیاری از کاربران از آن بی‏خبرند. با فعال نمودن این ابزار، ویندوز به طور اتوماتیک موانعی که باعث کاهش سرعت بالا آمدن ویندوز می‏شود را به طور اتوماتیک تشخیص داده و آنها را رفع می‏کند.

در این ترفند قصد داریم به معرفی این قابلیت مفید بپردازیم.

 

 

برای این کار:
ابتدا در منوی Start عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره Local Group Policy Editor از پنل سمت چپ مسیر زیر را طی کنید:

 

Computer Configuration > Administrative Templates > System > Troubleshooting and Diagnostics > Windows Boot Performance Diagnostics


اکنون از قسمت سمت راست پنجره، بر روی Configure Scenario Execution level دوبار کلیک کنید.
در پنجره جدید، گزینه Enabled را انتخاب نمایید. همچنین اطمینان پیدا کنید در قسمت Scenario Execution Level گزینه Detection, Troubleshooting and Resolution در حالت انتخاب باشد.
اکنون بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حال ویندوز را یکبار Restart نمایید.
اکنون Windows Boot Performance Diagnostics فعال بوده و به تشخیص و حل مشکلاتی که باعث کندی بالا آمدن ویندوز می‏شود می‏پردازد.

دقت نمایید برای این که Windows Boot Performance Diagnostics به درستی کار کند، بایستی سرویس (Diagnostic Policy Service (DPS در محیط ویندوز فعال باشد.

 

 

برای اطمینان این قضیه:
در منوی Start عبارت Services را تایپ کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده Diagnostic Policy Service را یافته و اطمینان پیدا کنید وضعیت (Status) آن بر روی Started قرار گرفته است.

 

mahasal98 بازدید : 96 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

چگونه ازشرويروس‌ها خلاص شويم؟

 

همه ما درباره حضور گسترده بدافزارها در دنياي رايانه و اينترنت آگاهي داريم؛ بدافزارها شامل برنامه‌هايي مي‌شوند كه جاسوسي كرده، داده‌ها را تخريب مي‌كنند، به ديسك سخت صدمه مي‌زنند يا اختيار رايانه را در دستان فردي هزاران كيلومتر دورتر از شما قرار مي‌دهند اما چگونه ميتوان از شر آن‌ها خلاص شد؟

 

mahasal98 بازدید : 86 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

 

 

 

حل مشکلات پیش پا افتاده ی سیستم

 


۱) کامپیوتر را روشن می کنید ولی اتفاقی نمی افتد.
نه چراغی، نه صدایی؛ و نه غژ غژ پره های بادبزن. اولین کاری که باید بکنید، چیست؟ قبل از هر چیز، مطمئن شوید که دو شاخه ی کامپیوترتان را به برق زده اید!

حتی اگر صد درصد اطمینان دارید که دو شاخه ی کامپیوتر را به برق زده اید، بازهم آن را بررسی کنید.
با این فرض که دو شاخه را به برق زده اید، باید این احتمال را بدهید که ممکن است منبع تغذیه ی کامپیوترتان خراب شده باشد. منبع تغذیه ی کامپیوتر، جعبه ای فلزی است که در پشت کامپیوتر و در بالای سایر قطعات قرار گرفته است. این جعبه ی فلزی معمولاً با چهار پیچ در جای خود محکم شده و کابل برق به آن وصل شده است. یک بادبزن هم در پشت این جعبه وجود دارد که هوا را به بیرون می فرستد. یک سری سیم کشی های رنگ به رنگ ازمنبع تغذیه ی کامپیوتر بیرون می آید. در انتهای بعضی از سیم ها فیش های خاصی تعبیه شده است، که به پشت درایو ها، بادبزن، و احتمالاً ادوات دیگر فرو می روند تا برق آن ها را تأمین کرده باشند. این سیم ها یک فیش خاص برای بردمادر نیز دارند. تا وقتی که فیش ها در مادگی مورد نظر فرو روند، هیچ اهمیتی ندارد که چه سیمی به کجا وصل می شود. وقتی قاب کامپیوتر را باز می کنید، این سیم کشی های جورواجور می توانند هر آدمی را بترسانند، امّا اگر خوب آن ها را بررسی کنید، متوجه خواهید شد ترتیبات آن ها چندان هم پیچیده نیست. بهتر است از نحوه ی این اتصالات یادداشت بردارید، و روی فیش ها با یک ماژیک رنگی بنویسید که به کجا متصل شده اند. سیم ها را بیرون کشیده و منبع تغذیه را بردارید. آن را به یک فروشگاه لوازم کامپیوتری ببرید و یک منبع تغذیه با همان میزان وات مصرفی، خریداری نمایید.

 

mahasal98 بازدید : 52 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

جلوگیری از اجرای Autoplay سی دی ها

 

اگر شما نیز از کاربران ویندوز XP باشید احتمالأ به این موضوع برخورد کرده اید که پس از قرار دادن بعضی از CDها در درون CD-ROM ، برنامه کوچکی به نام Autorun یا Autoplay به شکل اتوماتیک اجرا میشود. ممکن است این موضوع برای شما آزاردهنده باشد. با ترفندی ساده میتوانید Autoplay را در ویندوز XP غیرفعال کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت gpedit.msc را وارد کرده و Enter بزنید.
در پنجره باز شده به مسیر زیر بروید:

 

Camputer Configuration/Administrative Templates/System

 

حال از قسمت دیگر پنجره گزینه Turn off Autoplay را بیابید و بر روی آن دوبار کلیک کنید.
در پنجره باز شده تیک Enabled را زده و OK کنید

منبع:tarfandestan.com

mahasal98 بازدید : 84 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

صداهايي كه از هارد به گوش مي رسد چيست؟

 

فرض كنيد كه در حال كار با كامپيوتر خود هستيد و روي فايلي دابل كليك مي كنيد كه در نتيجه نرم افزار اجرا كننده آن احضار و اجرا مي شود تا آن فايل را براي شما باز كند. اين عمل در بسياري از كامپيوتر ها بين 10 تا 30 ثانيه طول مي كشد. در طول اين مدت صداهاي خفيفي از هارد ديسك خود مي شنويد از صداهايي كه شنيده مي شود به نظر مي رسد كارهايي در حال انجام است اما چه كارهايي؟

 

 

mahasal98 بازدید : 154 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

میان افزار چیست ؟

 
 


برای مدیریت هر سخت افزار نیازمند یک سیستم مدیریتی هستیم که توانایی مدیریت و زمانبندی اجرا و کنترل فرآیندها و پردازش ها را داشته باشد. در مدل های پیشرفته (مانند انواع کامپیوتر، برخی از مدل های گوشی موبایل) نام این سیستم مدیریتی سیستم عامل و در مدل های ساده تر (مانند انواع پخش کننده موسیقی، انواع ساده گوشی موبایل) نام آن Firmware یا به عبارتی، میان افزار است.

 

mahasal98 بازدید : 60 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

راه حلی دیگر به جای Restart ویندوز

 

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که به هر دلیلی مانند تغییر تنظیمات سیستمی ، مجبور به رستارت سیستم هستید. اما ممکن است امکان بستن برنامه های باز را نداشته باشید. در این مواقع از راه حل دیگری نیز میتوانید استفاده کنید که در این ترفند به معرفی آن میپردازیم.

 

برای اینکار:
از منوی Start وارد Run شوید.
دستور gpupdate /force را وارد کرده و Enter بزنید.
سپس صبر کنید تا پنجره مربوطه باز و سپس بسته شود.

منبع:ترفندستان

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 147
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 156
  • آی پی دیروز : 69
  • بازدید امروز : 219
  • باردید دیروز : 204
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 493
  • بازدید ماه : 219
  • بازدید سال : 11,148
  • بازدید کلی : 82,050
  • تبلیغات



    باکس 24